Het belang van social media voor aantrekkelijk werkgeverschap

Inhoud

Het belang van social media voor aantrekkelijk werkgeverschap

Hoe word je een aantrekkelijke werkgever? Hierbij wordt er al snel gedacht aan goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar er komt veel meer bij kijken, zoals de werksfeer, ontwikkelingsmogelijkheden en het kunnen identificeren met de missie en de visie van de toekomstige werkgever. Naast de genoemde aspecten, speelt social media tegenwoordig een steeds belangrijkere rol in dit proces.

Werkgevers moeten een steeds actievere rol vervullen in de zoektocht naar nieuwe medewerkers. Een vacature plaatsen en afwachten is in deze tijd niet meer voldoende. Je moet jezelf als een aantrekkelijke werkgever gaan profileren. Als bedrijf moet je daarom opzoek gaan naar jouw sterke punten. In deze blog geven we je enkele tips hoe je op eenvoudige manier jezelf kan profileren als aantrekkelijker werkgever.

Kantoor & Werkplek
Afhankelijk van de branche, is het hebben van een goede werkruimte zeker iets wat je op social media kunt delen. Vaak kan de werkruimte of werkplek mensen motiveren, om bij een bedrijf te gaan werken. Het kan bovendien ook resulteren in een productievere werknemer die betere resultaten behaalt. Laat dus met enige regelmaat op social media je kantoor en/of werkplekken zien. Daarnaast is het een advies om enkele foto’s van kantoor toe te voegen aan je vacature-post.

Heb je een nieuw kantoor? Dat is een goede reden om een video- of fototour te geven van deze nieuwe plek. Een video of fototour draagt bij aan een betere beleving van potentiële werknemers.

Medewerker(s) aan het woord
Mond-tot-mond reclame is een van de krachtigste reclamebronnen. Maar waarom zetten we dit zo weinig in bij vacatures en het profileren als aantrekkelijke werkgever. Laat een werknemer, via een blog of post, iets vertellen over: waarom hij of zij zo graag werkt bij het betreffende bedrijf, wat zijn taken en verantwoordelijkheden zijn of waar hij of zij iedere dag energie van krijgt.

Zodoende krijg je een sterk, persoonlijk stuk wat potentiële werknemers zal activeren om jouw bedrijf in de gaten te blijven houden of om te solliciteren.

Laat de expertise van jouw medewerker(s) zien
Om de aantrekkelijkheid van je bedrijf een boost te geven, is het van belang om van jouw werknemers betrouwbare ambassadeurs te maken. Geef als werkgever jouw werknemers daarom een podium.

Dit kan gedaan worden door expertise van de werknemers naar buiten te dragen, via een ‘’tip van…’’ of ‘’advies van…’’ social media campagne. Hierdoor laat je als werkgever zien dat jouw werknemers de kans krijgen om hun expertise te tonen. Zo kun je, je als werkgever profileren als een specialist en onderscheiden van andere werkgevers in de branche, omdat jij wél jouw werknemers een podium wil geven.

En nu?
Herken jij je in de bovenstaande uitdagingen en wil je geholpen worden bij uitvoering via social media marketing? Neem dan contact met ons op via: www.demarktwijzer.nl/contact

Wil je meer informatie over ons bedrijf?

Vraag een vrijblijvend gesprek aan!

Wil je meer weten hoe wij jou kunnen helpen?

Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan!