John is altijd actief geweest in het MKB, maar Jur was op het begin van
DeMarktwijzer nog niet zeker of het concept zou aanslaan bij de ondernemers. Over
het werven van studenten had Jur geen twijfels. ‘We hebben heel veel
bijgeschaafd aan het begin met onze diensten. We zijn ons gaan focussen op
marktonderzoeken en social media en dit hebben we uitgebouwd tot een
totaalconcept voor de MKB-ondernemer.”

Jur volgt op dit moment de opleiding Deeltijd Commerciële Economie aan de Fontys
Hogeschool in Eindhoven. Twee jaar geleden heeft hij de overstap van voltijd
naar deeltijd gemaakt. De reden hiervan was om zodoende de studie en het
ondernemen te combineren. Jur heeft veel contact met alle vaste medewerkers,
huidige en potentiële klanten omwille van het observeren van alle processen en
hier verbeteringen in te kunnen doorvoeren. “Mijn ambitie ligt in het genereren
van nieuwe klanten en daar ga ik mij steeds meer op focussen binnen het
bedrijf.”

Een belangrijke vraag aan Jur: waar ben je het meest trots op? “Momenteel hebben
wij 10 medewerkers fulltime in dienst sinds het begin van DeMarktwijzer, drie
jaar geleden. De groei die wij als team hebben doorstaan, daar ben ik trots op.
Wij zijn in 2016 gestart in een klein kantoor voor vier personen maar dit bleek
al snel te klein. Als ik kijk naar het team, sommigen zullen het nog niet
beseffen, maar we hebben met z’n allen echt een band. We zijn als management strikt,
maar laten ook veel dingen gebeuren. We geven onze vaste medewerkers veel
vrijheid en ze hebben hierdoor ook inspraak. Ze zijn geen nummertje voor ons.”

Wat wil je overbrengen met een bureau als DeMarktwijzer? “Je moet ons niet zien als
een alternatief om berichten te plaatsen. In dezelfde tijd, of zelfs in minder,
halen wij betere resultaten en besparen we kostbare tijd voor de ondernemer.
Wij zijn niet bang om ondernemers te helpen om succesvol te worden.
Creativiteit kun je niet overnemen, dat moet er al in zitten. De mix van onze
creativiteit en kennis moet triggeren om te kiezen voor DeMarktwijzer.