Wat DeMarktwijzer voor een opleidingsbedrijf kan betekenen? Namens Bouwmensen Limburg vertelt Jacqueline Schalken over de samenwerking.

“Bouwmensen Limburg leidt jonge mensen op tot volwaardige vakmensen gericht op de bouwsector. Een landelijke organisatie met bijna 30 aangesloten vestigingen en wij verzorgen de regio Limburg. Op dit moment hebben we 15 vaste medewerkers, die onze 200 leerlingen begeleiden. Een gedeelte van deze leerlingen volgt BOL en het andere gedeelte BBL. Het zijn dus niet alleen leerlingen, maar tegelijk ook onze werknemers.

Het feit dat wij met jonge mensen werken, zorgt ervoor dat social media belangrijk is voor ons. We wilden heel veel en we wisten ook hoe we dit wilden, maar het daadwerkelijk uitvoeren bleef achter. Daarnaast ontbrak de specifieke kennis: hoe kun je mensen bereiken? Hoe schrijf je een leuk bericht? En hoe maak je zo’n bericht op? Daar heb je specialisten voor nodig en dat vonden we in DeMarktwijzer.

Vanuit DeMarktwijzer kregen wij een contactpersoon aangewezen: Siebe Vries. Je merkt redelijk snel of je op één lijn met iemand zit en bij Siebe is dit het geval. Hij doet zijn werk goed, heeft affiniteit met de branche en pakt vragen en feedback goed op. Als Siebe concepten stuurt en ik geef aan dat ik één foto er niet bij vind passen, geef ik aan dat ik wel even een andere zal sturen. Voor ik het goed en wel in de gaten heb ontvang ik al een mailtje met een nieuwe foto en de vraag of deze wellicht beter is.

We hebben voornamelijk via de telefoon en e-mail contact, maar één keer per kwartaal zien we elkaar. Dan neemt Siebe ons mee in de resultaten van de afgelopen drie maanden, welke conclusies we kunnen trekken en welke aanbevelingen voor het nieuwe kwartaal daaruit voortvloeien. Tot nu stijgen de resultaten elke keer en zolang ik dat blijf zien, heb ik er vertrouwen in.

Concreet kan ik zeggen dat de samenwerking met DeMarktwijzer ons naamsbekendheid heeft opgeleverd. Toen ik hier begon, was het bedrijf net van SWV Bouwopleidingen naar Bouwopleidingen Zuid gegaan. De gehele buitenkant van de organisatie werd anders. Nog geen 10 jaar daarna veranderde dit weer in verband met een fusering. Ook voor de aannemers en mensen die op zoek waren naar een opleiding is veel veranderd. Ik denk dat het belangrijkste is dat iedereen nu weet dat ze bij Bouwmensen Limburg moeten zijn. Daar heeft DeMarktwijzer middels social media een steentje aan bijgedragen.”