Marktonderzoek

Inzicht krijgen in jouw potentiële en huidige klanten?

De eerste stap naar klantenbinding

Veel ondernemers handelen vanuit hun onderbuikgevoel. Ze denken te weten wat hun klanten denken en willen. “Marktonderzoek? Maar nee, dat is niet nodig.” Terwijl dat juist wel heel belangrijk is. Uit zo’n onderzoek komen namelijk de sterktes en zwaktes naar boven. Jij wilt toch graag weten waarover je klanten tevreden zijn of ontevreden?! Zijn er puntjes van kritiek, dan wil jij die graag (zo goed mogelijk) oplossen. Zo zorg je ervoor dat je klanten de volgende keer weer terugkomen. Juist: klantenbinding dus. Maar je hebt wel eerst inzicht nodig, voordat je binding krijgt. En daarvoor is dat marktonderzoek.

 

Welke inzichten leveren een marktonderzoek op?

  • Wat is het imago van mijn bedrijf?
  • Hoe verloopt het oriëntatieproces van mijn klanten?
  • Waarom kiezen klanten voor ons?
  • Kennen klanten al onze producten en/of diensten?
  • Wat zijn de verwachtingen van mijn klanten?
  • Hoe kunnen we makkelijker onze potentiële en huidige klanten bereiken?
  • Wat zijn volgens onze klanten de verbeterpunten voor mijn bedrijf?

Na het marktonderzoek is duidelijk waar jouw sterktes en zwaktes liggen en weten we wat jouw bedrijf nodig heeft. Met behulp van een social media strategie kan er op een creatieve manier een oplossing geboden worden om jouw huidige en potentiële klanten beter te bereiken.

 

Interesse in een marktonderzoek en wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Vul je gegevens in en wij nemen snel contact met je op.

Wij nemen contact met jou op

Door te klikken gaat u akkoord met onze privacyverklaring en algemene voorwaarden waarin de procedures voor gegevensoverdracht, privacy, het gebruik van cookies of ander beleid zijn opgenomen.