fbpx

Marloes heeft de opleiding Commerciële Economie op Hogeschool Zuyd in Sittard afgerond. Deze opleiding is redelijk breed georiënteerd en gericht op marketing en communicatie. In verband met de brede oriëntatie is voor Marloes de keuze op deze opleiding gevallen. Tijdens haar opleiding heeft ze altijd interesse gehad voor marketing en social media. Laat dat nou net het vakgebied zijn waar de Social Media Specialisten van DeMarktwijzer in gespecialiseerd zijn.

Marloes is in gesprek geraakt met een oud-klasgenoot én oud-collega van DeMarktwijzer en de knoop is daarna vrij snel doorgehakt. Ze heeft zo een beeld gekregen van het werk en de diversiteit aan klanten. “Volgens mij is geen dag hetzelfde bij DeMarktwijzer. En dat is maar goed ook, anders word ik gek! Mijn oude klasgenoot vertelde mij over de werkzaamheden en dat leek mij op het eerste gezicht hartstikke leuk. Ik heb mij daarna verdiept in de materie en in de diverse branches, waar het bedrijf de werkzaamheden voor uitvoert.” Marloes heeft al enkele raakvlakken met deze branche en wilt zich graag verder specialiseren. “Hetgeen waar ik mij tot nu toe in gespecialiseerd heb is het opzetten van campagneplannen gericht op websiteverbetering en social media. Maar er valt nog veel te leren en ik ben blij dat ik die kans krijg.”

Naast haar fulltime baan besteedt Marloes de nodige uren aan haar sport. Zij traint aan haar sport, judo. Via deze sport leert zij omgaan met normen en waarden, respect, zelfbeheersing en samenwerken. Al met al mooie karaktereigenschappen van onze nieuwe medewerker. Maar welke karaktereigenschappen vindt Marloes dat bij haar passen? “Ik ben van origine heel sociaal en een tikkeltje eigenwijs. Dit uit zich in het zoeken naar verschillende mogelijkheden, maar aan de andere kant ben ik ook heel flexibel, dus ga ik niet koste wat het kost tot het uiterste. Maar ik weet zeker wel van aanpakken.”

DeMarktwijzer werkt met studenten in de vorm van freelance opdrachten. Wat zijn hier de voordelen van? “Het is een goede en leuke toevoeging aan het concept van het bedrijf. Je zit allemaal min of meer op hetzelfde niveau gezien de leeftijd en levensfase. De medewerkers van DeMarktwijzer hebben allemaal recent in het schuitje van de studentenperiode gezeten. Zo kunnen bepaalde zaken goed ingeschat worden. Dat maakt het makkelijker om te communiceren en de studenten aan te sturen. Dat werkt goed voor ons team én voor de studenten.”