Onze tweede aanwinst: stagiair Steven Vaes. Steven is 23 jaar en woont in Horn, een klein dorpje vlakbij Roermond. Voor het 3e leerjaar van de HBO opleiding Commerciële Economie aan Zuyd Hogeschool te Sittard loopt hij een 10 weken stage bij DeMarktwijzer. Steven vertelt in deze blog iets meer over zijn keuze:

“Afgelopen studiejaar heb ik een marketingcommunicatie-gerelateerde stage gelopen. Voor het bedrijf waar ik stage liep heb ik een Social Mediaplan geschreven. Het doel van dit plan was om de marketingcommunicatiemedewerkers meer kennis en inzicht te geven in de kansen die er op Social Media lagen voor het bedrijf. Het schrijven van dit plan is me erg goed bevallen en ik merk dat ik affectie heb met Social Media.

Social Media is tegenwoordig niet meer weg te denken in een bedrijf, en daarom ben ik zeer geïnteresseerd in het zakelijke gebruik van de social media kanalen, zoals: LinkedIn, Facebook en Instagram. Vanwege mijn affectie en interesse in Social Media ben ik uitermate enthousiast om bij DeMarktwijzer stage te lopen. Werken in een jong, dynamisch en creatief team geeft mij veel energie.

Gedurende mijn stageperiode van 10 weken zal ik mij focussen op het uitvoeren van een onderzoeksopdracht. Ik ga voor DeMarktwijzer onderzoeken waar de kansen liggen op het gebied van Duitstalige Social Media berichten. Het verzorgingsgebied van klanten van DeMarktwijzer is vaak grensoverschrijdend. Hierdoor willen veel klanten graag via Social Media ook Duitstalige klanten bereiken. Omdat er steeds meer klanten met de vraag komen of DeMarktwijzer ook in Duitstalige Social Media berichten kan voorzien, ga ik onderzoeken of het interessant is voor DeMarktwijzer om dit aan te bieden. Door mijn onderzoek wordt het duidelijk of deze dienst een nieuwe waarde creëert en er hierdoor een nog betere dienstverlening gerealiseerd kan worden. Voor het uitvoeren van dit onderzoek zal ik verschillende diepte-interviews uitvoeren met zowel klanten als medewerkers. Door gebruik te maken van diepte-interviews kan ik achter de wensen en behoeften van de klant komen, en kan ik uiteindelijk concluderen en -/ of aanbevelen of er daadwerkelijk kansen voor DeMarktwijzer liggen op dit gebied.

Naast het uitvoeren van mijn onderzoeksopdracht zal ik twee dagen in de week ondersteuning bieden aan het Social Media team. Gedurende mijn stageperiode zal ik op deze twee dagen alle werkzaamheden uitvoeren die een Social Media Specialist uitvoert. Op deze manier krijg ik een goed beeld van de functie en kan ik een concreter beroepsbeeld voor mijzelf schetsen. Naast het schetsen van een concreter beroepsbeeld zal het uitvoeren van mijn onderzoek mij helpen bij het ontwikkelen van mijn persoonlijke competenties, zoals het opzetten, uitvoeren, interpreteren en evalueren van een marktonderzoek.