Inhoud

Zo Zorg(t) DeMarktwijzer voor het vinden van geschikte kandidaten!

Sinds april 2021 ondersteunen we Zo Zorg met hun social media strategie. Toen we van start gingen, was het voornaamste doel om het sterke, maar nog onbekende concept meer naamsbekendheid te geven. Daarnaast was het doel om contactmomenten te realiseren tussen Zo Zorg en zorgtalenten.

Zo hebben wij dit aangepakt.
Middels spraakmakende, out of the box content en door het inspelen op belangrijke momenten hebben we ervoor gezorgd dat Zo Zorg op een professionele (maar wel met een vleugje humor) neergezet werd. Door de volgers werd dit goed opgepakt, zelfs zo goed dat we onze spraakmakende oma’s ook op andere pagina’s voorbij zagen komen.

Deze vorm van communiceren sluit aan bij de sociale, humoristische gedrevenheid van zowel Bart als Koen (de eigenaren van Zo Zorg). Zij willen elke dag een extra stap zetten om zorgmedewerkers de juiste begeleiding te geven om zodoende hun passie voor het vak weer terug te vinden bij de werkplek die bij hun past. ‘Goede zorg voor patiënten begint bij goede zorg voor medewerkers’.

Zo. En nu?
Om contactmomenten tussen Zo Zorg en zorgtalenten te realiseren zijn we doelgericht gaan adverteren. Hoe zorgen we er nu voor dat we de juiste personen bereiken? Die naast de affiniteit met de zorg ook een aantal basiskwalificaties dienen te hebben.

De zorg is op dit moment hot en happening en dat zorgt ervoor dat veel zorgpersoneel niet tevreden is op hun huidige werkplaats of toe is aan een nieuwe uitdaging. Dit is precies waarmee wij aan de slag zijn gegaan. De overtuigingskracht om mensen, die al werkzaam zijn in de zorg, bekend te maken met het unieke en daardoor nog onduidelijke concept van Zo Zorg was de uitdaging.

ZO hadden we het voor ogen.
We wilden ervoor zorgen dat Zo Zorg rechtstreeks contactgegevens aangeleverd kreeg om zodoende snel en op een laagdrempelig manier in contact te komen met hun doelgroep.

ZO pakten we dit aan!
We gingen doelgroepgericht adverteren op mensen die binnen de zorg werkzaam waren of interesse hadden in het vak en in de zorg wilden groeien. In onze advertentieteksten maakten we gebruik van situaties die de zorg vaak mist: begeleiding, opleidingen op maat en helpende handjes om jouw doel(en) te bereiken. Door op een laagdrempelig en persoonlijke manier te communiceren, zorgde dit voor een aantal nieuwsgierige zorgtalenten die hun contactgegevens maar al te graag achter lieten.

Zo hebben we tussen juli en november 7 kandidaten weten aan te leveren die definitief ‘ja’ hebben gezegd tegen het concept van Zo Zorg. We kunnen in ieder geval concluderen dat de omzet van Zo Zorg dusdanig gestegen is, waardoor de investering in social media al terugverdiend is. We zijn nog zeker niet klaar, want binnenkort hebben we een digitale Q&A sessie georganiseerd, waarbij de doelgroep op een laagdrempelige manier met Koen en Bart kunnen daten om op deze manier zeker weten of ze de perfecte match zijn.

Wil jij net als Zo Zorg ook effectief in contact komen met jouw doelgroep? Neem dan contact met ons op door op deze knop te klikken. Na het invullen van het contactformulier, bellen wij jou om een vrijblijvend kennismakingsgesprek in te plannen.

Wil je meer informatie over ons bedrijf?

Vraag een vrijblijvend gesprek aan!

Wil je meer weten hoe wij jou kunnen helpen?

Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan!